تکنولوژی

درب رول آپ سریع

درب رول آپ سریع

درب رول آپ سریع

ما در زندگی روزمره با وسایل و ابزار بسیاری سر و کار داریم که حتی به اهمیت آن ها در کسب و کار خود فکر نمی کنیم. در دنیای امروزی رفته رفته درب‌ها پیشرفته تر شدند. تا جایی که در در دهه دوم این قرن، به درب‌های رول آپ پیشرفته رسیدیم.

امروز درب رول آپ یکی از رایج‌ترین و پرکاربردترین نوع درب اتوماتیک است که به صورت کرکره‌ای بوده و برای درب‌های بسیاری از فروشگاه‌ها، مجتمع‌های تجاری، آپارتمان‌ها، درب‌های ورودی پارکینگ‌ها و حتی منازل کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درب‌ رول آپ در واقع نوعی درب اتوماتیک کرکره ‌ای هستند که به دلیل اینکه به سمت بالا جمع می‌شوند به این نام شهرت دارند.

درب رول آپ سریع در کشور ما به اسم کرکره صنعتی نیز شناخته می شود. یک درب اتوماتیک باز شو که ساختار ساده ای دارد و بر خلاف دیگر درب‌ها، جهت باز شدن آن از پایین به بالا می باشد و یک جهته می باشد. بر خلاف دیگر درب‌های اتوماتیک (برای مثال درب بیمارستان ها) که از دو جهت باز می شوند، درب رول آپ سریع از یک جهت باز می شود.

درب رول آپ سرسع

این درب‌ها یک درب باز شونده مخصوص پارکینگ ها می باشد که به علت داشتن ساختاری مناسب، سرعت باز شوندگی آن بسیار مناسب است. این درب‌ها توسط یک ریموت کنترل، باز و بسته می شوند. برای هر درب رول آپ سریع یک ریموت وجود دارد که معمولا دارای 4 کلید دکمه می باشد. کلید دکمه های باز و بسته کردن، توقف عمل و ادامه عمل، این 4 کلید می باشند. البته ممکن است کلید های برخی ریموت ها بیشتر یا کمتر نیز باشند.

درب رول آپ سریع یا به عبارت دیگر کرکره صنعتی می تواند به صورت دستی نیز باز یا بسته شود. از آن جایی که در این درب‌ها، زنجیر های محکمی به عنوان تحریک کننده درب استفاده می شود، می توان به وصل کردن یک محرک به محرک موجود در سیستم (زنجیر ها) آن ها را با دست نیز باز و بسته کرد. هر چند این عمل ممکن است طول بکشد اما اگر زنجیر را در جهت باز کردن در بکشید، زنجیر اصلی توسط این زنجیر کشیده می شود و کم کم درب به سمت بالا می آید و باز می شود.

درب رول آپ سریع ، از هرجنسی که باشند، چندین قطعه طولی با عرض کم می باشند. این قطعه ها به یک دیگر وصل شده اند و زمانی که توسط محرک کشیده می شوند اینکه از قبل جدا هستند، اما به همدیگر وصل شده اند کمک زیادی به باز و بسته شدن می کند. زیرا در این صورت جمع شدن آن سریع تر و راحت تر انجام می شود. بسته شدن آن را به اصطلاح لوله شدن می گویند. چرا که حول محور میله ای جمع می شوند و همانند لوله ای جمع می شوند.

اگر به دنبال کسب اطلاعات درباره درب‌های اتوماتیک پارکینگ هستید به این صفحه مراجعه کنید.

 

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای

همانطور که گفتیم درب‌های رول آپ بیشتر در ساختمان های تجاری و صنعتی استفاده می شوند. خصوصا ساختمان های صنعتی به این نوع درب خیلی نیاز دارند. درب‌های مورد استفاده در ساختمان های صنعتی شامل درب رول آپ کلاسیک، سرعت بالا، سنگین و عایق هستند.

هر یک از این درب‌ها دارای ویژگی منحصر به فرد و به خصوصی اند. از همین رو قیمت درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای باهم تفاوت دارند و هر یک از ساختمان های صنعتی به تناسب نیازی که دارند از آن ها استفاده می کنند و آن ها را انتخاب می کنند. طبیعتا قیمت درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای هم در هر یک از این مدل ها متفاوت خواهد بود. در ادامه درباره هر یک از این درب‌ها بیشتر صحبت می کنیم.

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای به عوامل مختلفی بستگی دارد. در زمان خرید باید به شرکت تولید کننده توجه داشته باشید. به علاوه اندازه از ویژگی هایی است که بر قیمت درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای اثر می گذارد. برای اینکه در زمینه برآورد قیمت درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای موفق عمل کنید، نیاز های خود را فهرست کنید.

 

درب رول آپ و ویژگی ها

درب رول آپ سریع می تواند انتظارات شما از یک درب را بر آورده کند. این درب‌ها دارای ویژگی هایی می‌باشد که اگر از این درب در مکان مناسبی استفاده شود، بسیار کاربردی می‌باشند و یک درب با پاسخ سریع به دستورات ارسالی می‌باشد.

زمانی که از سمت ریموت کنترل به سیستم الکتریکی کشاننده و رها کننده زنجیر، دستوری ارسال می‌شود، این سیستم پاسخ را دریافت می‌کند و بر اساس سیگنال ورودی، شروع به کشیدن زنجیر (باز کردن درب) و یا رها کردن آن (بستن درب) می‌کند. این پاسخ دهندگی در زمان کوتاهی صورت می‌گیرد. به این دلیل است که به این کرکره ها، درب رول آپ سریع می‌گویند.

درب رول آپ سریع دارای جنس های محکمی هستند که باز کردن، پاره کردن و شکستن آن ها چندان ساده بنظر نمی‌رسد. استیل های محکم یکی از جنس های خوب این درب‌ها می‌باشد. ضد خش و ضد خراش بودن جنس این درب‌ها، باعث می‌شود در دراز مدت زیبایی این درب ها حفظ شود.

درب رول آپ سریع در برابر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم می‌باشند. تفاوت ها و تغییرات ناگهانی دما روی این درب‌ها تاثیر چندانی ندارند. درب رول آپ سریع نسبت به کرکره های قدیمی از امنیت بیشتری برخورد دار می‌باشد و کار با درب رول آپ سریع بسیار راحت تر از درب‌های قدیمی و کرکره های سنتی می‌باشد. این کرکره های صنعتی بدون نیروی دست باز و بسته می‌شوند و این خود یک ویژگی ممتاز نسبت به درب و کرکره های سنتی و قدیمی می‌باشد.

درب رول آپ سریع

تنوع طرح و رنگ یکی از مهم ترین ویژگی های این درب ها می باشد. چنانچه قصد خرید کرکره ای با رنگ و طرحی متفاوت می باشید، از درب رول آپ سریع استفاده کنید. این درب ها تنوع رنگی بسیاری دارند و بر اساس نیاز خود می توانید، طرح و مدل مورد نظر خود را خریداری کنید.

برخی از درب های اتوماتیک و برقی قابلیت شست و شو را ندارند، درب رول آپ سریع با شست و شو دچار مشکل و خرابی نمی شود. همچنین این درب ها خود تنوع مدل بسیاری دارند. یعنی علاوه بر اینکه در طرح و رنگ متنوع می باشند، در مدل و ساختار خود نیز دارای تنوع می باشند.

مجموعه افرا مفتخر است تمامی خدمات مربوط به درب پارکینگ زیر سقفی را در اختیار شما قرار دهد

 

درب رول آپ و مزایای آن

درب ها خصوصا درب های پارکینگ، بخش مهمی از یک ساختمان را تشکیل می دهند. شاید در زمان خرید و انتخاب یک درب پارکینگ با گزینه های مختلفی رو به رو شوید. هر یک از انواع درب ها دارای مزایای خاصی هستند که مشتریان خاصی را جذب می کنند.

درب رول آپ می تواند یکی از گزینه هایی باشد که در زمان انتخاب درب پارکینگ باید به آن توجه کنید. این درب برای صرفه جویی در فضای پارکینگ یک انتخاب ایده آل است. درب های رول آپ به صورت عمودی جمع می شوند و از آلومینیوم ساخته شده اند.

آلومینیوم ماده ای سبک است که مقاومت بالایی هم در برابر ضربه و آسیب دارد. علاوه بر آن با استفاده از این درب می توانید بر دوام و طول عمر آن را حساب کنید. برای اینکه با مزایای کرکره برقی رول آپ بیشتر آشنا شوید، باید مزایای زیر را بررسی کنید.

 

نیاز به تعمیر و نگهداری کم

با توجه یه اینکه برای ساخت درب رول آپ از آلومینوم استفاده شده است، نیاز به تعمیر و نگهداری از آن کم است. این مزیت می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی کنترل کند. برای اینکه از این درب به خوبی نگهداری کنید، تمیز کردن مرتب آن کفایت می کند. به علاوه لولا ها باید به صورت مرتب روغن کاری شوند. این کار در عملکرد خود کرکره برقی رول آپ هم اثر مثبت می گذارد.

 

صرفه جویی در فضا

همانطور که اشاره کردیم درب رول آپ به صورت عمودی باز و بسته می شود و در نهایت بالای درگاه جمع می شود. این ساختار کمترین میزان فضا را اشغال می کند. بسیاری از مشتریان به دلیل جمع و جور بودن درب کرکره برقی آن را استفاده می کنند. اگر پارکینگ شما کوچک است یا به هر دلیلی به صرفه جویی در فضا نیاز دارید، استفاده از این درب را به شما پیشنهاد می کنیم.

 

صرفه جویی در زمان

با خرید کرکره برقی رول آپ می توانید از مزیت برقی بودن آن بهره ببرید. ساختار برقی این درب، به شما امکانی می دهد که به سرعت درب را باز و بسته کنید. دیگر خبری از صرف وقت و انرژی زیاد برای باز و بسته کردن درب پارکینگ نیست و این کار به راحتی انجام می شود.

 

درب رول آپ و کارکرد ها

از رول آپ ها برای مکان های بسیاری استفاده می شوند. اما به طور کلی می توان برای چند مورد مهم آن را استفاده نمود. برای مثال این درب رول آپ سریع برای جلوگیری از ورود گرد و غبار استفاده می شود. جنس Pvc آن در این صورت کمک بسیاری به ما می کند.

زیرا این جنس دقیقا مناسب چنین شرایطی می باشد. صدا یکی دیگر از مواردی است که این درب‌ها از انتقال آن ها جلوگیری می کند.

برای جلوگیری از ورود پرندگان و دیگر موجودات نیز از این درب ها استفاده می شود.ورود این موجودات به داخل مکان همواره اذیت های زیادی را به همراه دارد. موجودات موذی نیز همانند پرندگان بسیار اذیت کننده می باشند. برای جلوگیری از ورود جانوران موذی نیز از رول آپ استفاده می شود.

اگر به دنبال کرکره صنعتی هستید به این صفحه مراجعه کنید.

 

کرکره برقی رول آپ

درب رول آپ یک محصول کاربردی برای تردد راحت در ساختمان های تجاری و صنعتی است. این درب با استفاده از دست یا سیستم برق کار می کند. درب‌های رول آپ به صورت عمودی و در جهت بالا و پایین حرکت می کنند.

استفاده از آن برای کسانی که جای کمی در اختیار دارند، یک گزینه ایده آل است. این درب کمترین فضا را اشغال می کند و در بالا جمع می شود. شما می توانید درب های رول آپ را به صورت دستی یا برقی سفارش دهید. درب های برقی دارای ساختاری پیچیده تر هستند و به کابل و سیم نیاز دارند.

معمولا درب‌های برقی با استفاده از سنسور یا ریموت کنترل می شوند. آن ها ساخته شده اند تا تردد را برای شما راحت کنند. از این رو در ساختمان های مختلفی از آن ها استفاده می شود. اتاق های تمیز، ساختمان های تولیدی و ساختمان های صنعتی از این جمله موارد هستند که به یک درب کرکره برقی رول آپ نیاز دارند.

خصوصا در مکان هایی که کار حساس است و باید فضا کاملا تمیز باشد، درب های رول آپ راهگشاست. در این مقاله قصد داریم درباره دلایل استفاده از درب‌های رول آپ، اهمیت استفاده از درب های رول آپ در ساختمان های صنعتی، انواع درب‌های رول آپ مناسب برای ساختمان های صنعتی و عوامل موثر بر قیمت درب های رول آپ صحبت کنیم.

یکی از اصلی ترین سوال هایی که برای مشتریان پیش می آید، قیمت درب اتوماتیک کرکره ای است. برای برآورد قیمت یک کرکره برقی رول آپ باید فاکتور های مختلفی را در نظر بگیرید. جنس درب از اهمیت بالایی برخودار است. این که برای ساخت آن از چه مواد اولیه ای استفاده شده است، در قیمت تاثیر زیادی می گذارد.

به علاوه اینکه هر یک از این مواد اولیه دارای درجه کیفیت بالایی هم هستند. برای اینکه بودجه خود را به صورت دقیق کنار بگذارید، باید هزینه نصب را هم در نظر بگیرید. خصوصا اگر درب اتوماتیک و برقی باشد، این هزینه نصب تفاوت خواهد داشت. با توجه به اینکه کرکره برقی رول آپ از کابل ها و سیم های برق تشکیل شده است، به افراد متخصص در این زمینه نیاز دارید.

اندازه درب از دیگر فاکتور های مهم موثر بر قیمت است. درب های رول آپ در اندازه های کوچک و بزرگ طراحی و روانه بازار شده اند. در صورتی که هر یک از این اندازه های استاندارد برای شما مناسب نبود، به راحتی می توانید درب را با اندازه مورد نظرتان سفارش دهید. سفارشی سازی کرکره برقی رول آپ، نیاز شما را به خوبی برآورده می کند.

در صورتی که برای خرید درب رول آپ مشتاق هستید، ابتدا بودجه و نیاز خود را در نظر بگیرید. با توجه به اهمیت و تقاضای بالا برای درب‌های رول آپ کیفیت و مدل های مختلفی از آن در بازار وجود دارد. هر یک از این درب‌ها از مقاومت کافی در برابر ضربه و آسیب های برخوردار هستند.

برای اینکه درب مورد نظرتان را با ویژگی های خاص پیدا کنید، فهرستی از نیاز های خود داشته باشید. این نیاز ها می تواند عایق بندی، استحکام بالا در برابر ضربه، قفل های ایمن و... باشد. علاوه بر همه ویژگی هایی که به صورت پیش فرض در درب های رول آپ وجود دارد، می توانید گزینه های دیگری را از اندازه تا ایمنی به آن اضافه کنید.

ما در مقاله های قبلی درباره کرکره پلی کربنات شفاف توضیح دادیم برای کسب اطلاعات بیشتر به این صفحه مراجعه کنید.

کرکره برقی رول آپ یکی از بهترین انتخاب ها برای پارکینگ است. این درب به صورت عمودی باز و بسته می شود و از مواد اولیه مقاومی تولید می شود. با خرید آن می توانید امنیت پارکینگ و به طور کلی ساختمان را تضمین کنید. این درب به صورت برقی کار می کند و استفاده از آن راحت است. در ادامه درباره مزایای آن و قیمت درب اتوماتیک پارکینگ کرکره ای صحبت می کنیم.

 

چرا باید از درب رول آپ استفاده کنید؟

درب‌های رول آپ یکی از محبوب ترین و پر فروش ترین درب ها برای ساختمان های تجاری و صنعتی است. در مدارس، فروشگاه ها، ساختمان های پزشکی، ساختمان های اداری و دولتی از این درب‌ها به وفور استفاده می شود. آن ها ویژگی های لازم برای نصب در ساختمان های مذکور را دارا هستند. اگر هنوز از مزایای اصلی این نوع درب آگاه نیستید، بهتر است موارد زیر را مطالعه کنید.

  • امنیت ساختمان را افزایش می دهد

معمولا برای ساخت درب رول آپ از فولاد استفاده می شود. مقاومت بالای فولاد، اجازه ورود غیر مجاز را به سارقین نمی دهد. درب‌های فولادی در مقایسه با درب های از جنس آلومینیوم، چوب یا وینیل قابل اعتماد تر هستند. اگر امنیت فاکتور مهمی برای شماست، این درب را به عنوان یک گزینه در نظر بگیرید.

  • تعمیر و نگهداری آن آسان است

درب‌های رول آپ به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارند و به راحتی تعویض می شوند. این نوع درب یک گزینه مقرون به صرفه است که ساختمان شما را تکمیل می کند. شما می توانید این درب را با انواع مصالح مانند چوب ترکیب کنید.

  • دوام طولانی مدتی دارد

فولاد یک ماده انعطاف پذیر است و در شرایط آب و هوایی مختلفی قابل استفاده است. ساختمان شما در معرض هر شرایط آب و هوایی باشد، استفاده از درب رول آپ برای آن امکان پذیر است. بدنه این درب در برابر هر فرسودگی و ضربه ای مقاوم است و ترافیک بالای تردد را تحمل می کند. به علاوه برای افزایش هر چه بیشتر مقاومت آن می توانید از اجزای اضافی مقاوم در برابر زنگ زدگی هم استفاده کنید.

در مصرف انرژی و فضا صرفه جویی می کند

یکی از مهم ترین دلایلی که این درب‌ها را به شما پیشنهاد می کنیم، عایق بندی ساختمان است. با خاصیت عایق بندی این درب، بهره وری انرژی تا حد زیادی بهبود پیدا می کند. درب‌های رول آپ دارای پانل هایی هستند که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند.

این درب به صورت عمودی و در جهت بالا و پایین باز و بسته می شود. پس از بسته شدن کامل، درب در قسمت بالا جمع می شود و نیازی به باز و بسته شدن 90 درجه نیست. با این طراحی و ساختار، فضای بسیار کمی اشغال می شود و جا برای قرار دادن لوازم ضروری تر باز می شود.

 

رول آپ کلاسیک صنعتی استاندارد

گاهی سادگی بهترین انتخاب برای یک ساختمان صنعتی است. استفاده از درب های کلاسیک رول آپ برای استفاده در مکان هایی که فضای کمی در اختیار دارند، ایده آل است. این نوع درب دقیقا در بالا و نزدیک به سقف، بسته(پیچیده) می شود.

درب رول آپ کلاسیک به صورت اتوماتیک و دستی تولید و فروخته می شود. هزینه نصب و خرید هر یک از این دو مدل با یکدیگر فرق دارد. درب‌های اتوماتیک ساختار و عملکردی راحت تر دارند. نکته ای که در خصوص آن ها وجود دارد، این است که باید درباره تعمیر و نگهداری آن ها دقت بیشتری داشته باشید. برای مواقعی که به نصب ایمن درب نیاز دارید، این نوع رول آپ را در نظر داشته باشید.

 

رول آپ سرعت بالا

یکی از درب‌هایی که در بسیاری از ساختمان های صنعتی، تولیدی و بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد، کرکره برقی رول آپ پر سرعت است. این درب همانطور که از نامش پیداست سرعت بالایی در باز شدن دارد. استفاده از آن خصوصا در اتاق هایی که بهداشت اهمیت زیادی دارد، رایج است. اتاق های تمیز، سردخانه ها، صنعت خودرو و پارکینگ ها به این نوع درب نیاز دارند. برای ساخت این نوع کرکره برقی رول آپ از پارچه PVC، فولاد و... استفاده می شود.

 

رول آپ سنگین

همه درب‌های رول آپ طوری طراحی شده اند که در فشار و شرایط سخت دوام آورند. در برخی از مواقع درب‌ها سنگین بهترین گزینه برای ساختمان هستند. این نوع درب صنعتی در برابر ضربه مقاومت بالایی دارد و در تجهیزات سنگین و خطرناک بیشتر استفاده می شود. یک هسته فومی درون رول آپ سنگین کار گذاشته شده است که انعطاف پذیری آن را افزایش می دهد.

 

رول آپ عایق

اگر حفظ دمای داخلی ساختمان برای شما اهمیت زیادی دارد، رول آپ عایق مناسب شماست. این درب به صرفه جویی در هزینه های شما کمک زیادی می‌کند. درب های عایق بندی شده در طولانی مدت تاثیر خود را بر هزینه ها می‌گذارند.

متناسب با کسب و کار خود می توانید ویژگی های اضافی و جانبی را به هر یک از انواع کرکره برقی رول آپ اضافه کنید. به عنوان مثال اگر ایمنی در برابر آتش سوزی یا عایق صوتی برای شما اهمیت زیادی دارد، می توانید این موارد را هم به درب انتخابی خود اضافه کنید. انتخاب هر یک از انواع مدل های درب رول آپ بر قیمت و کارکرد آن اثرگذار است.

مشخصات فنی درب رول آپ سریع

عنوان درب رول آپ Gunther-tore 1.D06
مدل درب رول آپ 1.D06
برند درب رول آپ 1445752 Gunther-tore
کاربرد تجاری صنعتی مسکونی(کارایی )
جنس درب رول آپ آلومینیوم
سرعت بازشو (سانتی متر بر ثانیه) 1.7 m / s
سرعت بسته شدن (سانتی متر بر ثانیه) 0.7 m / sec
ارتفاع درب رول آپ (میلی متر) 6 m
جنس ریل پایین فولاد زنگ نزن آلومینیوم(جنس)
سیستم های فرمان دکمه فشاری(عملیات ) ریموت کنترل هندل (دستگیره) سنسور رادار
رنگ درب رول آپ RAL 3000, 5010, 6009, 7005, 7016, 7044, 8014, 9002, 9006, 9007, 9016
ویژگی ضد خش(ظروف) ضد حریق ضد زنگ(در یراق آلات ) عایق حرارتی عایق رطوبت مقاوم و مستحکم در برابر ضربه مقاوم در برابر باد و طوفان مقاومت در برابر خوردگی کاهش اشعه ماورا بنفش قابلیت اتصال به سیستم ضد حریق دارای عایق پلی یورتان سیستم ضد برخورد با مانع(امکانات) سیستم خلاص کننده دستی در صورت قطع برق شهر سیستم حرکتی برای به حداقل رساندن اصطکاک ، لرزش و صدا دارای قفل مکانیکی داخل موتور خلاص کن دستی قفل قابلیت نصب لامپ هشدار مقاومت در برابر نفوذ آب مقاوم در برابر فشار سیستم پرش اتوماتیک سیستم توقف اضطراری

درب رول آپ، درب رولاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *