تکنولوژی

درب اتوماتیک پارکینگ

درب اتوماتیک پارکینگ، نصب درب اتوماتیک پارکینگ، قیمت خرید درب اتوماتیک پارکینگ

درب اتوماتیک پارکینگ و محاسبه قیمت آن

نصب درب اتوماتیک پارکینگ در طی سالهای اخیر، بسیار رایج شده است. این درب‌ها به راحتی جابه جا می‌شوند و به صرفه‌جویی در وقت شما کمک می‌کنند. درب‌های اتوماتیک مدل های متنوعی دارند که با مواد اولیه مختلفی ساخته می‌شوند. هر یک از این طرح و جنس ها برای استفاده در ساختمان خاصی مناسب هستند. درب‌های اتوماتیک با استفاده از برق و کنترل از راه دور کار می‌کنند. آنها زحمت شما را در زمان رفت و آمد به پارکینگ کم می‌کنند و خصوصا در فصول سرد سال راهگشا خواهند بود. به این ترتیب نیازی به پیاده شدن از ماشین و بازوبسته کردن دستی درب نیست. قیمت خرید درب اتوماتیک پارکینگ از کارخانه درب اتوماتیک افرا بسیار مقرون به صرفه است.

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل نقاط قوت درب‌های اتوماتیک، مقایسه آنها با درب دستی، نحوه انتخاب درب اتوماتیک و قیمت درب‌های اتوماتیک پارکینگ را بررسی کنیم. اگر درحال ساخت پارکینگ جدید هستید یا درب پارکینگ شما نیاز به تعویض دارد، این مقاله برای شماست.

انواع درب برقی پارکینگ کدام ‌اند؟

درب‌ اتوماتیک پارکینگی که در سایزهای کوچک تا خیلی بزرگ به منظور مصارف گوناگون تولید و ساخته می‌شوند، دارای انواع مختلفی هستند که عبارت‌اند از:
  • درب اتوماتیک پارکینگی لولایی
  1. درب اتوماتیک پارکینگی لولایی تک لنگه
  2. درب اتوماتیک پارکینگی لولایی دو لنگه
  • درب اتوماتیک پارکینگی ریلی (کشویی)
  • درب اتوماتیک پارکینگی کرکره‌ای
  • درب اتوماتیک پارکینگی زیرسقفی (سکشنال)

چرا نصب درب اتوماتیک پارکینگ مفید است؟

اگر قصد تعویض درب پارکینگ را داشته باشید یا ساختمان در حال ساخت شما، به یک درب پارکینگ نیاز داشته باشد، با گزینه های مختلفی روبرو خواهید شد. درب‌های اتوماتیک از محبوب ترین گزینه ها برای یک پارکینگ به حساب می‌آیند. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که درب را به صورت اتوماتیک بازوبسته کنند و بدون استفاده از دست انرژی کمتری مصرف کنند. این درب‌ها در طرح و مدل های مختلفی تولید می‌شوند. هر یک از آن ها فضای خاصی را اشغال می‌کنند و برخی از آنها با طراحی خوبی که دارند، به کمترین میزان فضا نیاز دارند. برای اینکه با اهمیت درب‌های اتوماتیک بیشتر آشنا شوید، مزایای آن ها را می‌شماریم.

  • راحتی شما را فراهم می‌کنند.

امروزه همه اسباب و وسایل در خانه و محل کار، در حال تامین راحتی کاربر هستند و عموما با این هدف مورد استفاده قرار می‌گیرند. درب‌های پارکینگ مانند هر بخش دیگری در خانه به صورت اتوماتیک هم طراحی می‌شوند. این درب با هدف تامین راحتی شما در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای دسترسی و کنترل درب پارکینگ، فقط به ریموت و کنترل از راه دور نیاز دارید.

  • امنیت پارکینگ شما را تضمین می‌کند.

بسیاری از ریموت ها و به طور کلی سیستم های اتوماتیک درب پارکینگ، ویژگی های امنیتی پیشرفته ای دارند. با استفاده از این امکانات و ویژگی ها می‌توانید پارکینگ و به طور کلی ساختمان را در برابر سارقین ایمن کنید. با توجه به اینکه ایمنی فاکتور مهمی محسوب می‌شود، از دلایل عمده استفاده از درب‌های اتوماتیک همین مورد است.

  • ارزش خانه را افزایش دهید

یکی از چیزهایی که باعث افزایش ارزش یک خانه می‌شود، تجهیزات و مصالح به کار رفته برای ساخت آن است. اگر به فروش خانه یا ساختمان خود فکر می‌کنید، آن را با تجهیزات به روز و اتوماتیک کامل کنید. یکی از این تجهیزات موثر و کاربردی، درب‌های اتوماتیک پارکینگ است.

  • انتخاب بین درب اتوماتیک پارکینگ و درب دستی

باید درب اتوماتیک پارکینگ را انتخاب کنم یا درب پارکینگ دستی برای من مناسب تر است؟ این سوالی است که در زمان ساخت و ساز یک خانه به ذهن شما می‌رسد. تصمیم گیری آگانه و درست در این باره اهمیت زیادی دارد. یک انتخاب غلط می‌تواند شما را به زحمت بیندازد. برای اینکه بهترین انتخاب را داشته باشید، باید هر یک از این دو انتخاب را به خوبی بررسی کنید. اینکه کدام یک از این دو نوع درب نیازهای شما را بهتر رفع می‌کند، در تصمیم گیری شما موثر خواهد بود. در ادامه به صورت مفصل به معرفی هر یک از این دو مدل درب پارکینگ اشاره می‌کنیم و ویژگی های آن ها را با هم مقایسه می‌کنیم.

درب دستی

تعداد درب‌های دستی پارکینگ رو به کاهش است و معمولا افراد درب‌های اتوماتیک را انتخاب می‌کنند. با این حال برای بسیاری از افراد درب پارکینگ دستی هنوز انتخاب بهتری است. معمولا دلیل خرید درب پارکینگ دستی، مقرون به صرفه بودن و نیاز به نگهداری کم آن هاست. درب‌های دستی بدون مصرف برق کار می‌کنند و به کابل و موتور وابسته نیستند. با این حال عملکرد درب‌های دستی در طول فصول سرد، چندان محبوب و کاربردی نیست.

درب اتوماتیک

درب‌های اتوماتیک پارکینگ در سراسر دنیا و کشورهای مختلف شهرت دارند. این درب‌ها به راحتی بازوبسته می‌شوند و در فصول سرد سال موجب زحمت شما نخواهند شد. این نکته وجود دارد که قیمت دربهای اتوماتیک پارکینگ نسبت به درب‌های دستی کمی بیشتر است. این اختلاف قیمت به دلیل مصرف برق توسط این درب است. با این حال علم فناوری، روزبه روز در حال پیشرفت است.

از همین رو با استفاده از کنترل از راه دور سیگنال هایی به دستگاه موتور درب فرستاده می‌شود تا به راحتی بتوانید درب را کنترل کنید. نکته ای که در رابطه با نصب درب اتوماتیک پارکینگ وجود دارد، این است که شکل های مختلفی برای این درب وجود دارد. وجود شکل های مختلف درب اتومات انتخاب را برای شما راحت می‌کند تا محصولی متناسب با نیاز خودتان انتخاب کنید.

ویژگی های کلی این دو نوع درب را به صورت مجزا توضیح دادیم، در ادامه از برخی جهات، این دو نوع درب را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

نحوه نصب درب اتوماتیک پارکینگ

این نکته بدیهی وجود دارد که نصب درب‌های پارکینگ ارزان، سریع و ساده است. در مقابل نصب درب اتوماتیک پارکینگ تخصصی تر و پیچیده تر است. این پیچیدگی به دلیل وجود سیم‌ها و کابل هاست؛ در نتیجه برای اینکه درب اتومات را نصب کنید، باید از افراد متخصص کمک بگیرید. برای نصب یک درب اتومات به تجهیزاتی نیاز است که توسط افراد متخصص در این حوزه استفاده می‌شود.

سهولت عملیات

دربهای اتومات با استفاده از ریموت و کنترل از راه دور کار می‌کنند. آنها به صورت عمودی یا افقی جابجا می‌شوند. مدیریت و کنترل این درب‌ها در مقابل دربهای دستی بسیار ساده است و کمترین زحمت را می‌خواهد.

نگهداری و مراقبت

همانطور که در بالا اشاره کردیم، درب اتومات پارکینگ با مجموعه ای کابل، موتور و قطعات مختلف کار می‌کند. درب‌های اتوماتیک به صورت پیچیده تر کار می‌کنند و به توجه و مراقبت بیشتری نیاز دارند. برای اینکه از یک درب پارکینگ اتوماتیک استفاده کنید، باید یک برنامه درست برای نگهداری و تعمیرات آن در نظر بگیرید.

قیمت درب اتوماتیک پارکینگ

یکی از چیزهایی که در زمان خرید درب، توجه خریداران را جلب می‌کند، بحث قیمت درب اتوماتیک پارکینگ است. درب‌های پارکینگ با مواد اولیه مختلفی تولید می‌شوند. هر ماده مزایا و ویژگی های خودش را دارد. برخی از مواد اولیه دارای ویژگی عایق هم است که سبب افزایش قیمت درب اتومات پارکینگ می‌شود. یکی از نکاتی که درباره قیمت درب‌های اتومات پارکینگ وجود دارد، فاکتور نصب است. حدودا 20 تا 30 درصد هزینه یک درب اتوماتیک به هزینه نصب بر می‌گردد. نکته دیگری که درباره نصب وجود دارد، میزان پیچیدگی درب است. هر چقدر درب و سیستم کابلها پیچیده تر باشد، هزینه و قیمت خرید درب اتوماتیک پارکینگ بیشتر می‌شود.

نحوه انتخاب درب اتوماتیک پارکینگ

همانطور که گفتیم درب‌های برقی در تنوع بالایی تولید می‌شوند. آنها بصورت عمودی و افقی بازوبسته می‌شوند. برای اینکه یکی از این درب‌ها را انتخاب کنید، با تولیدکنندگان مختلفی روبرو می‌شوید. هر یک از آنها مدل‌های متنوع درب را با جنس و مواد اولیه مختلف طراحی و تولید کرده اند. برای اینکه یکی از آنها را انتخاب کنید، نیازهای خود را در نظر بگیرید. اینکه چقدر جا در اختیار دارید، در تصمیم گیری شما تاثیر زیادی خواهد داشت. به عنوان مثال درب‌های کرکره ای یکی از بهترین گزینه ها برای کسانی هستند که جای کمی در اختیار دارند. بهترین کار این است که بودجه خود را مشخص کنید و در گام های بعدی نیازهای خود را درنظر بگیرید. هر یک از نیازهای شما برای انتخاب بهتر به کمک شما می‌آیند.

سخن پایانی

در نهایت برای خرید و نصب درب اتوماتیک پارکینگ نیازها و ویژگی‌های درب مد نظر خود را فهرست کنید. درب‌های اتومات با استفاده از برق و کابل کار می‌کنند. آنها درهر درگاه و هر ساختمانی قابل استفاده هستند. برای خرید درب اتوماتیک، بودجه خود را مشخص کنید. با توجه به تنوع بالای قیمت و نوع درب به راحتی می‌توانید محصول مورد نظرتان را پیدا کنید. درب‌هایی پارکینگ از مهم ترین بخش های ساختمان هستند. در صورتی که به فروش و اجاره خانه تمایل داشته باشید، درب‌هایی اتومات بهترین راهکار هستند. آنها با سرعت بیشتری نسبت به درب‌هایی دستی و سنتی بازوبسته می‌شوند و امنیت را تا حد زیادی تامین می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *